~ Disebalik KhazinatuL Asrar.....~


~ :: Assalamualaikum w.b.t jamii'aa... :: ~ (^^,)v


Kaifa haalukum...?? hOw are yOu..?? niey haw maa...?? apa khabar..?? heee...(^_^). Sy harap kOrg2 semua sehat2 la ye..!? Dlm Rahmat Allah taala selalu hendaknya.... Ameenn...~ =')


Urmm.... as what I'm pOsted in the recently pOst... yg sy impOrt dr blOg Ustazah Fatimah Syarha Mohd Noordin tu... which entitled>> "Sebarkan Bahagia: Seindah Mawar Berduri..."


Haa...sy pasti ade dr antum2 semua... pernah dgr...dan baca kisah "KhazinatuL Asrar" kan?? **indah kan nama nih...?!**nOvel Islamik hasil tulisan ustazah Fatimah Syarha..yg sgt famOus satu ketika dulu... sy ingt lg.. 1st time sy dgr nama nih... time sy skola mngh lg... n sy sgt tertarik dgn nama ni... tp, yg tak besh nye...sy tak pernah baca pun nOvel nye...huk3..~ ='/


Kawan2 sibuk baca...tp waktu tu..mmg sy tak kesah kan pun nk baca cter tu.... yg sy tahu...sy suka dgn nama indah tu... hewhew~ =') sy terfikir2...ape disebalik nama tu...knpa Khazinatul Asrar..?? ( khazanah kerahsiaan @ khazanah yg tersembunyi )


Akhirnya... Allah temukan sy jawapannya.... seindah nama... indah lg makna nya... sgt indah!! watak Khazinatul Asrar...sgt2 diidamkan setiap Muslimah yg tanpa jemu mendidik diri mnjadi yg terbaik buat diri, juga Islam utamanya... Subhanallah...~ (^^,)


Sy ingt lagi..pd tahun 2009, semasa sy menuntut di Kulliah Sultan Abu Bakar di Pekan, Pahang... mase tu..sy amek STAM.. (Sijil Tinggi Agama Malaysia) **just infO utk mereka yg tak tahu....hee^^, . Okay, crite nye... after abes exam... kami di 'hidang' kan dgn mcm2 aktiviti.. n yg besh nye..aktiviti nye.. just fOr Muslimat Only... aktvt kerohanian.. waktu nih laa.. sy jOin..dan bina grOup.. sy telah memilih utk namakan kmpulan sy dgn nama nih..!! **Ilham dr Allah taala..~** ='D


Then, ade LDK.. kami diminta utk present nama kmpulan kami... sy pon jelaskn la.. huhu^^, so far, scra literal je lah yg sy mmpu time tu.... kami lukis peti harta karun..yg dlm nya ade Mawar yg berduri... cantik..dan tersimpan rapi dlm peti tersebut.... simbOlik..~ hik3..! 


Mawar berduri tu...lambang kpd Muslimah... peti tu plak... as the 'tOugh prOtectiOn' utk Mawar berduri tersebut... Peti tu sy describe kan as the jagaan yg rapi buat diri Muslimah... tertutup..tersembunyi... penuh kerahsiaan... nk bukak peti tu plak..mst ade kunci nye kan?? Kunci Keimanan & Ketaqwaan yg mantap dr sang Putera Agama...! huhu^^... mst la kena mantap kan..!? sbb nk ambik mawar tu..kena hati2.. knpa?? Of cOurse la..sbb MAWAR ITU BERDURI...!! Itulah definisi dr sy ttg nama indah tu....pd waktu tu... cetusan ilham dr yg Maha Memberi Ilham...~ =')



Amat wajar menjadi ikutan setiap Muslimah...especially my own self..!! menjaga peribadi dgn sifat2 yg sewajibnya ada pd diri ini...~ di bawah ni... sy titipkan sinOpsis bg kisah "Seindah Mawar Berduri" >>> (^^,)v


~ :: Khazinatul Asrar…khazanah kerahsiaan.
Seorang gadis yang menyimpan rahsia kesucian hati yang takut dan cinta pada Ilahi di sebalik tabir aurat yang menghijab diri. Dia menjadi siulan ramai lelaki namun falsafah cinta yang dipegangnya menyebabkan dirinya tidak mudah untuk dimiliki. Dia tetap teguh dengan falsafahnya biarpun didatangi dugaan cinta silih berganti.

Khazinatul Asrar mendapat keistimewaan itu kerana rahsia falsafah cintanya pada Ilahi. Cinta yang kudus dan suci.Kehebatan falsafah cintanya itu menyebabkan banyak kumbang yang akur tewas. Mereka tak terdaya menempuhi ranjau dan duri sepanjang perjalanan untuk menyunting mawar idaman. Apakah sebenarnya falsafah cinta Khazinatul Asrar?

Adakah cintanya semata-mata untuk Ilahi lalu meminggirkan lelaki? 
Kenapakah ramai kumbang yang tercabar untuk memiliki si mawar yang sedang mekar di Taman Larangan itu? dan banyak lagi persoalan yang perlu diterokai…. 

Akhirnya muncullah si jejaka pilihan Allah S.W.T buat si mawar berduri, menyingkap seribu satu rahsia kesucian hati di sebalik tabir cinta Khazinatul Asrar. Bagaimana Khazinatul Asrar akhirnya dimiliki? 

Siapakah sang kumbang itu yang berjaya mencari penawar bisa duri wardah?
Yang pasti, novel ini menghidangkan kebenaran janji Allah yang termaktub dalam surah An-Nur, “Wanita yang toyyibaat itu untuk lelaki yang toyyibuun…”
Sucinya cintamu Khazinatul Asrar, seindah mawar berduri… :: ~



Fuhhh...baca sinOpsis je pun dah rasa perasaan yg berkObar2 dan berapi2 dari dalam diri utk baca lebih lg isi2 kisah nya... am I right?! AllahuAkbar.... indah sungguh peribadi insan yg bernama Khazinatul Asrar ni..... ade ke tak ye agk2 nye diluar sana tu..yg betul2 miliki sifat spt watak indah ni?? InsyAllah pasti ada..! Serikandi Mujahidah Islam...~ =')


Saya teringin sgt2 miliki nOvel nih!! Tp, mmg sgt susah dijejak... dan dgr nya kena tempah... limited edition betul...~ **sama lah mcm kisah nye kan...?! sukar dimiliki..hnya yg beruntung layak memiliki....waduh3...~** (-_-')


#Kan best kalau ade sesape yg hadiahkan untuk saya.... ade tak agak2 nye...?? huhu^^,v **berangan seminit..~ heyy..angan2 itu perlu taw..! dgn angan2..kita jdikan sbg cita2...yakni impian... cita2 yg membawa kpd usaha utk tercapainya impian tersebut...!! Waahh...teringat pulak kat 'seseorang' !! hee^^,v . Haaa.. terima kasih 'Awak' sbb bezakan saya antara "Khayalan" & "Angan-angan"... Alfun Syukran!! (^^,)v


"Harapan ku... agar aku bisa menjadi dan memiliki setiap ciri2 dan sifat2 yg dimiliki oleh insan yg bernama Khazinatul Asrar ni... As one of the way...sy telah memilih nama ni fOr my Twitter accOunt prOfile name..~" (>__<')


 ~ :: Sesungguhnya... Muslimah... Allah cintakan kita..!! Rasulullah kasihkan kita..!! AllahuAkbar...~ Subhanallah...~ :: ~ =')


 Akhir kalam.... alfun syukran...terima kasih sayang banyak2 buat yg sudi membaca entry kali ni... andai ade yg kurang, harap diampunkan... dan jgn segan2 berikan kOmentar anda... setiap kritikan anda sy cOnsider as my missiOn tO imprOve mOre..better next time.. insyAllah... Biiznillah.... ~ =')

Ilalliqa' .... mOga bertemu lg di entries akan datang...!! InsyAllah...~ Wassalamualaikum warahmatullah wabarakaaatuh...~ 
 **peace with Imaann..~ (^^,)v


**ni preview muka depan nOvel nye...~ =)





~AnnA_myrA~

2 comments:

bored_m said...

Bantuan Allah kepada orang yang beriman dan bertaqwa ini banyak disebut dalam Al Quran, antaranya:
“Allah adalah pembela orang-orang yang bertaqwa.” (Jasiyah: 19)
“Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya keluar, dan diberi rezeki dari sumber yang tidak diduga.” (At Talaq: 2-3)
“Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Allah menjadikan memudahkan segala urusannya.” (At Talaq: 4)
“Dan barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan menutupi kesalahan-kesalahannya dan akan melipat gandakan pahala baginya.” (At Talaq: 5)
“Sesungguhnya amal ibadah yang diterima Allah ialah dari orang yang bertaqwa.” (Al Maidah: 27)
“Jikalau penduduk sebuah kampung (atau sebuah negara) itu beriman dan bertaqwa, Tuhan akan bukakan berkat daripada langit dan bumi.” (Al A’raf: 96)
“Bertaqwalah kepada Allah nescaya Allah akan mengajar kamu.” (Al Baqarah: 282)
“Itulah Syurga yang akan Kami wariskan kepada hamba-hamba Kami yang selalu bertaqwa.” (Maryam: 63)
“Jika kamu bersabar dan bertaqwa, nescaya tipu daya mereka sedikit pun tidak mendatangkan kemudharatan kepadamu. Sesungguhnya Allah mengetahui segala apa yang mereka kerjakan.” (Ali Imran: 120)

Light of Happiness said...

Assalamualaikum... alfun syukran mr.M !! mOga mendapat pengajaran dr setiap Kalam Ilahi ni... tiada bait terindah melainkan bait2 Cinta Ilahi...~ AllahuAkbar.! Subhanallah..! =')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...